02.12.2023

Кои отбори ще се състезават за гласа на публиката и първото място в конкурса Solve for Tomorrow сред учениците от 2. – 4. клас и 5. – 8. клас? Избраните полуфиналистите в тези възрастови групи са:

Възрастова група 2. – 4. клас

Категория УСТОЙЧИВОСТ

  • School SOS от СУ „Христо Ботев“, Ихтиман

Темата за насилието и тормоза става все по-актуална в днешни дни. За малките ученици от 1. до 4. клас е много трудно да се справят, защото не знаят как да подходят. Казват на учителя или споделят с родителите. Но често проблемът не се решава, а дори се задълбочава.  Затова предлагаме да се разработи приложението „School SOS“.

Категория СПРАВЕДЛИВОСТ И СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ

  • IDea от ОУ „Любен Каравелов“, Русе

Предлагаме патерица (шивна), която улеснява движението, намалява болката и улеснява придвижването без помощ от ръце на хора с двигателни проблеми. Произведена е от използвани алуминиеви кенчета, събирани на определени места. Тя е компактна, сгъва се и се регулира на височина. Има вградено соларно осветление и бутон за SOS, който подава сигнал на посочени номера и изпраща локация.

Категория ОБРАЗОВАНИЕ

  • SuperStars от СУ „Христо Груев Данов“, Пловдив

„Колко добре познаваш Пловдив?“ е образователна куиз-игра за хора от всяка възраст, които искат да научат интересни факти и да се потопят в древната история на града ни. Дигиталният продукт е създаден чрез облачното приложение „Презентации“. Целта е обогатяване на общата култура както на подрастващите пловдивчани, така и на гостите в града ни.

Възрастова група 5. – 8. клас

Категория УСТОЙЧИВОСТ

  • „Помогни с усмивка“ от СУ „Сава Доброплодни“, Шумен.

Благотворителна платформа за помощ чрез даряване на време, труд и позитивно настроение на деца в нужда, трудноподвижни възрастни и др. Първите стъпки са уебсайт и лого, следвани от въпросник и система за награди. Линк към сайта: https://bit.ly/helpwithsmile

  • Trash Fighters от СУ „Райно Попович“, Карлово

Опазването на околната среда е задължение на всеки. Проблемът със стотиците найлонови торбички, внасяни в училище, които не се рециклират, намира решение в повторната им употреба. Животът им се удължаваме живота им, като след обработка се  трансформират в украса и декоративни предмети.

Категория СПРАВЕДЛИВОСТ И СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ

  • BOEL&CO от МГ „Баба Тонка“, Русе

Приложение, което развива у по-малките ученици разбиране за справедливост и социално включване чрез серия от мини игри с героя Справедливко. Поставени в различни сценарии те трябва да решават проблеми, свързани със справедливостта. Учат се да изразяват мнението си и да се аргументират, а STEM подхоътд прави обучението ефективно.

  • Иноватори от ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“, Бургас

Проектът „Хайде да се движим и забавляваме“ улеснява рехабилитацията на хора със специални потребности. Разработени са 4 устройства – обръч, гумена топка, музикална четка за рисуване и стол с облегалка и подлакътници. Докосването им на определени части при извършване на упражнения е съпроводено с приятна музика и мотивиращи съобщения.

Категория ОБРАЗОВАНИЕ

  • Eco Guardians от ЧСУ „Артис“, София

Eco-guard mission е образователна настолна игра, съчетаваща наука, технологии и реално рециклиране, с цел играчите да учат за различните видове отпадъци и правилното им сортиране. Така разбират важността на рециклирането и негативните последици на замърсяването на околната среда. Съдържа игрална дъска с локации, 3D принтирани фигурки на отпадъци, карти за задачи и таблет или смартфон с образователно приложение.

  • Whiz Kids от ЧЕСУ „Дорис Тенеди“, София

Често за децата със специални нужди учебният материал е сложен, на твърде висок стил и ако не е преподаван от опитни учители, остава неразрабран. Онлайн програмата AIHP с герои от популярни комикси, анимационни и игрални филми  (с договорени права за ползването на персонажите) помага той да бъде обяснен по достъпен и забавен начин.

Можете да подкрепите идеята, която ви харесва най-много и в двете възрастови групи, ТУК.

Благодарим на всички ученици и учители за участието в конкурса!